VEELGESTELDE VRAGEN

Gebruik

Moet ik mijn kaart activeren?

Nee, wij hebben de kaart al voor je geactiveerd. Je kunt er direct mee reizen.

Mijn Radiuz-kaart werkt niet

Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Laat dit zo snel mogelijk aan onze Service Desk weten welke melding je krijgt via een van de volgende mogelijkheden: stuur e-mail naar servicedesk@radiuz.nl, vul het contactformulier in of bel +31 (0)30 30 406 41. Onze collega’s van de Service Desk helpen je graag verder.

Kan ik gebruikmaken van alle diensten van Radiuz?

In overleg met de werkgever hebben we één of meerdere diensten geactiveerd op je Radiuz-kaart.

Heb je vragen over de afspraken die gemaakt zijn met je werkgever? Neem dan contact op met onze Service Desk via servicedesk@radiuz.nl of vul het contactformulier in.

Mijn Radiuz-kaart is gestolen/verloren

Kan gebeuren! Laat dit dan zo snel mogelijk aan ons weten, zodat we een nieuwe naar je kunnen sturen. Dit kan via +31 (0)30 3040 641 of via het contactformulier op onze website.

Ik ben vergeten uit te checken

Ben je in het openbaar vervoer vergeten uit te checken met je mobiliteitskaart? Volg dan onderstaande stappen om het eventueel teveel betaalde saldo terug te vragen:

Hoe dat werkt?

  1. Ga naar uitcheckgemist.nl;
  2. Vul je 16-cijferige kaartnummer en de geldigheidsdatum in;
  3. Vink aan dat jij de rechtmatige houder bent van deze mobiliteitskaart en geef hiermee toestemming voor het tonen van ritten waarbij je niet bent uitgecheckt;
  4. Er verschijnt een overzicht met jouw incomplete reizen;
  5. Volg de stappen op het scherm en completeer de aanvraag;
  6. Het teveel betaalde saldo is al voor je klaargezet, je hoeft het alleen nog maar op te halen bij een NS-automaat of ander ov-servicepunt.

Ophalen saldo – Dat werkt als volgt:

  1. Ga naar een NS-automaat op een NS-station of een ander OV-servicepunt. Klik hier om een OV-servicepunt bij jou in de buurt te zoeken;
  2. Houd je mobiliteitskaart voor de kaartlezer;
  3. Druk op “Bestelling ophalen”;
  4. Druk rechtsboven op “Akkoord”;
  5. Houd je mobiliteitskaart weer voor de kaartlezer van de automaat om het saldo te activeren;
  6. Het saldo is op je mobiliteitskaart teruggestort.

 

Hoe werkt in- en uitchecken?

De Radiuz-mobiliteitskaart werkt hetzelfde als de OV-chipkaart. Check-in aan het begin van je reis door je Radiuz-mobiliteitskaart bij de kaartlezer van de vervoerder te houden. Aan het einde van je reis check je op dezelfde manier uit. De kaartlezer piept als bevestiging dat je kaart is gelezen. Daarnaast zie je in het scherm of je in- of uitgecheckt bent. Let op: reis je op jouw traject met verschillende vervoerders? Dan moet je bij de overstap eerst uit- en dan weer inchecken. Dat werkt als volgt: Je reist met de trein van A naar B. Daar stap je over op bus C.

  • Je checkt op treinstation A in met je Radiuz-kaart
  • Je checkt op treinstation B uit
  • Je checkt in de bus opnieuw in
  • Je checkt in de bus op eindbestemming C opnieuw uit

Dit geldt ook bij een treinoverstap naar een andere vervoerder, zoals van NS naar bijvoorbeeld Arriva.

Hoe vraag ik geld terug bij treinvertraging?

Heb je vertraging gehad met de NS? Dan kun je eenvoudig geld terugvragen met dit formulier. De NS neemt dan contact met je op. Het bedrag dat je terugkrijgt is afhankelijk van de duur van de vertraging. Voor binnenlandse reizen en reizen met de Intercity direct zijn verschillende regelingen. Meer informatie over de voorwaarden, uitbetaling en hoogte van je vergoeding vind je hier.

 

Waarom wordt er saldo afgeschreven als ik in- en uitcheck?

De functie ‘automatisch opladen’ is op je Radiuz-mobiliteitskaart geactiveerd. Dat betekent dat wij automatisch nieuw saldo op je Radiuz-kaart laden, als je saldo onder het minimale reissaldo komt. Je kunt dus in- en uitchecken zonder je druk te maken om het saldo op je Radiuz-kaart. Vervolgens worden de gemaakte kosten van je reis bij je werkgever in rekening gebracht.

Algemeen

Waar kan ik een Radiuz-kaart aanvragen?

Leuk dat je interesse hebt! Je kunt alleen een Radiuz-kaart aanvragen als je werkgever bent via dit contactformulier.

Waar vind ik de gebruiksvoorwaarden?

Je kunt al onze voorwaarden eenvoudig hier vinden op onze website.

Hoe kan ik jullie bereiken?

Je kunt ons op verschillende manieren bereiken. Ons adres is Arthur van Schendelstraat 650 3511 MJ Utrecht Het telefoonnummer van de Service Desk is +31 (0)30 3040 641. Stuur je liever een mailtje? Dat kan naar servicedesk@radiuz.nl Of vul hier het contactformulier in.

Staat jouw vraag er niet bij?

Neem dan contact op met onze Service Desk

Neem contact op