Updates m.b.t. COVID-19 virus

Updates m.b.t. COVID-19 virus

30-07-2020
Het is duidelijk dat de situatie vanwege Corona aan ons allemaal vraagt om de richtlijnen van het RIVM te blijven volgen. Hieronder lees je de veranderingen/toevoegingen op onze update van 24-03-2020.

Uitleveren nieuwe mobiliteitskaarten

We laten ons service team beperkt op kantoor werken. Daarom worden de mobiliteitskaarten van Radiuz momenteel twee maal per week verstuurd i.p.v. dagelijks zoals je van ons gewend bent. Hierdoor kan het dus wat langer duren voordat je de Radiuz Pas ontvangt.

24-03-2020
Inmiddels is het duidelijk dat de huidige situatie tot minimaal 1 juni voort zal duren. Hieronder lees je de veranderingen/toevoegingen op onze update van 17-03-2020.

Uitleveren nieuwe mobiliteitskaarten

We laten ons team zo veel mogelijk vanuit huis werken. Daarom worden de mobiliteitskaarten van Radiuz nu slechts één keer per week op woensdag verstuurd i.p.v. dagelijks zoals je van ons gewend bent. Hierdoor kan het wat langer duren voordat je de Radiuz Pas ontvangt.

Informatie van onze partners

Onderstaande communicatie ontvingen wij van onze partners. Mocht het noodzakelijk voor je zijn om op pad te gaan, dan raden wij je aan onderstaande goed door te nemen.

NS

NS en ProRail doen er alles aan om te zorgen dat reizigers die afhankelijk zijn van de trein de komende weken kunnen blijven rekenen op een voorspelbare en betrouwbare dienstregeling. Vanaf zaterdag 21 maart 2020 rijden we een speciale basisdienstregeling. Met de nieuwe basisdienstregeling bieden we voldoende capaciteit om alle reizigers naar hun bestemming te brengen, terwijl men in de trein voldoende afstand van elkaar kan houden.

Wat verandert er?

  • Vanaf ieder station in Nederland rijden, in alle richtingen, twee treinen per uur
  • Alleen vanaf stations waar nu één keer per uur, per richting, een trein vertrekt, blijft dit zo
  • Op enkele belangrijke noordzuid- en oostwestverbindingen rijden Intercity’s: Schiphol-Venlo, Arnhem-Den Helder, Maastricht-Eindhoven, Enschede-Utrecht
  • Op andere trajecten rijden Sprinters, die op elk tussengelegen station stoppen
  • De Intercity direct en de Intercity Den Haag-Eindhoven rijden niet
  • Nachttreinen rijden niet
  • Ook de internationale treinen rijden volgens een sterk aangepaste dienstregeling. Hoe dit er precies uit gaat zien, is ook afhankelijk van het beleid in het buitenland en de beschikbare capaciteit. Meer informatie vindt u op nsinternational.nl.

Wat betekent dit voor u?
Er rijden minder treinen waardoor u helaas rekening moet houden met langere reis- en overstaptijden. Ga goed voorbereid op reis en check kort voor vertrek altijd de NS Reisplanner of de NS-app voor een actueel reisadvies. Op het station is, waar mogelijk, ten minste één winkel en één Tickets & Service-balie of OV Servicewinkel open. Zo bieden wij u waar dat kan informatie, hulp of iets te eten en drinken.

Wij vragen u zoveel mogelijk fysiek contact te vermijden en gepaste afstand van elkaar te houden in de treinen. We verzoeken u bij controle door het treinpersoneel zelf uw vervoerbewijs voor het scanapparaat van de conducteur te houden. Betalingen ontvangen we graag met PIN.

Meer informatie
Op ns.nl/corona leest u meer informatie over de maatregelen die NS treft. We hebben te maken met een zeer uitzonderlijke situatie en vragen hiervoor uw begrip. Wij wensen u ondanks deze maatregelen een goede reis.

Greenwheels

Nederland is dit weekend deels tot stilstand gekomen vanwege het Coronavirus. Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen.  Je kunt nog steeds op Greenwheels rekenen! De kans op besmetting via oppervlakken van een auto lijkt beperkt. Onze auto’s worden regelmatig gereinigd. Van buiten, maar ook vooral van binnen worden de auto’s gereinigd met de beste ecologische, afbreekbare en desinfecterende schoonmaakproducten. Neem eventueel zelf ook maatregelen door handgel en reinigingsdoekjes te gebruiken voor je je rit start. Help ook mee door geen afval achter te laten in de auto na je rit.

Mocht je een reservering willen maken of wijzigen, kan dat zoals gebruikelijk tot een uur van tevoren via de app, website en telefonisch. Heb je nog aanvullende vragen of kunnen we je ergens mee helpen? Veel antwoorden vind je in onze FAQ.

17-03-2020

Laten we voorop stellen dat we hopen dat onze klanten, hun medewerkers en families zich in gezondheid bevinden en de situatie spoedig onder controle is. In deze e-mail geven we je praktische informatie over de dienstverlening van Radiuz in de huidige situatie.

Kantoorbeleid Radiuz

Wij zijn in ieder geval tot 6 april vanuit huis aan het werk. Afspraken laten we zoveel mogelijk doorgaan middels (conference) calls.

Bereikbaarheid service team

Ons service team is zoals gewoonlijk bereikbaar tussen 08.30 – 17.30.

Uitleveren nieuwe mobiliteitskaarten

Het virus is niet overdraagbaar via post. Onze kaartleverancier is nog in productie en Post NL bezorgt post zoals gebruikelijk, dus vooralsnog voorzien wij geen problemen in het uitleveren van de Radiuz Pas.

Verder..

Wij houden de situatie nauwlettend in de gaten en indien er wijzigingen zijn, zullen wij je hierover informeren. Met vragen kun je terecht bij je gebruikelijke contactpersoon of bel ons service team via +31 (0)30 30 40 641.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Straks weer bomvolle kantoren?

#datmoetslimmer

Met Radiuz GO! doorbreek je de reisgewoonte. Eén app voor zakelijk reizen en kantoorbezetting.