Support

VEELGESTELDE VRAGEN
  • Algemeen gebruik
    • Moet ik mijn kaart activeren?

      Nee, wij hebben de kaart al voor je geactiveerd. Je kunt er direct mee reizen, tenzij je werkgever andere afspraken heeft gemaakt.

    • Mijn mobiliteitskaart werkt niet. Wat nu?

      Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Laat dit zo snel mogelijk aan onze Service Desk weten via één van de volgende contactmogelijkheden: stuur een e-mail naar servicedesk@radiuz.nl, vul het contactformulier in of bel +31 (0)30 30 406 41. Onze collega’s van de Service Desk helpen je graag verder.

    • Kan ik gebruikmaken van alle diensten van Radiuz?

      In overleg met de werkgever hebben we één of meerdere diensten geactiveerd op je mobiliteitskaart. Heb je vragen over de afspraken die met je werkgever gemaakt zijn? Neem hierover dan contact op met je werkgever.

    • Mijn mobiliteitskaart is gestolen/verloren. Wat nu?

      Dat kan gebeuren! Laat dit dan zo snel mogelijk aan ons weten, zodat we een nieuwe naar je kunnen sturen. Dit kan via +31 (0)30 3040 641 of via het contactformulier.

    • Wanneer is een reis privé, woon-werk of zakelijk?

      Een privéreis is een reis die niet gerelateerd is aan werk. Onder woon-werk verstaan we een reis van je huis naar je werk en een zakelijke reis is een reis die wel zakelijk is maar geen woon-werkverkeer, bijvoorbeeld een bezoek aan een klant of zakelijke relatie. Je kunt zelf je reizen in de Mijn Cardz-omgeving classificeren. Voor uitzonderingen en andere vragen hierover adviseren wij om contact op te nemen met je werkgever.

    • Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

      Het aanvragen van een nieuw wachtwoord is heel eenvoudig. Ga naar het inlogscherm van je persoonlijke MijnCardz-omgeving, vul je e-mailadres in en klik op wachtwoord vergeten. Vervolgens krijg je een email waarmee je je wachtwoord kunt resetten. Let op: alleen jij kunt een nieuw wachtwoord aanvragen.

    • Hoe wijzig ik mijn persoonlijke gegevens?

      Neem contact op met onze Service Desk via +31 (0)30 3040 641 of stuur een e-mail naar servicedesk@radiuz.nl. Wij wijzigen het graag voor je.

    • Mijn kaart is beëindigd. Wat nu?

      Wij verzoeken jou om je mobiliteitskaart gratis terug te sturen naar:

      Radiuz

      Antwoordnummer 56544

      3506 WB Utrecht

  • OV-gebruik
    • Ik ben vergeten uit te checken.

      Ben je in het openbaar vervoer vergeten uit te checken met je mobiliteitskaart? Volg dan onderstaande stappen om het eventueel teveel betaalde saldo terug te vragen:

      Hoe dat werkt?
      1. Ga naar uitcheckgemist.nl;
      2. Vul je 16-cijferige kaartnummer en de geldigheidsdatum in;
      3. Vink aan dat jij de rechtmatige eigenaar bent van deze mobiliteitskaart en geef hiermee toestemming voor het tonen van ritten waarbij je niet bent uitgecheckt;
      4. Er verschijnt een overzicht met jouw incomplete reizen;
      5. Volg de stappen op het scherm en completeer de aanvraag;
      6. Het teveel betaalde saldo is al voor je klaargezet, je hoeft het alleen nog maar op te halen bij een NS-automaat of ander ov-servicepunt.

      Ophalen saldo – Dat werkt als volgt:
      1. Ga naar een NS-automaat op een NS-station of een ander OV-servicepunt. Klik hier om een OV-servicepunt bij jou in de buurt te zoeken;
      2. Houd je mobiliteitskaart voor de kaartlezer;
      3. Druk op “Bestelling ophalen”;
      4. Druk rechtsboven op “Akkoord”;
      5. Houd je mobiliteitskaart weer voor de kaartlezer van de automaat om het saldo te activeren;
      6. Het saldo is op je mobiliteitskaart teruggestort.

    • Hoe werkt in- en uitchecken?

      De mobiliteitskaart van Cardz werkt hetzelfde als een OV-chipkaart. Check in aan het begin van je reis door je mobiliteitskaart bij de kaartlezer van de vervoerder te houden. Aan het einde van je reis check je op dezelfde manier uit. De kaartlezer piept als bevestiging dat jouw kaart is gelezen. Daarnaast zie je in het scherm of je in- of uitgecheckt bent.
      Let op: reis je op jouw traject met verschillende vervoerders? Dan moet je bij de overstap eerst uit- en dan weer inchecken. Dat werkt als volgt: Je reist met de trein van A naar B. Daar stap je over op bus C.
      1. Je checkt op treinstation A in met je Cardz-kaart;
      2. Je checkt op treinstation B uit;
      3. Je checkt in de bus opnieuw in;
      4. Je checkt in de bus op eindbestemming C opnieuw uit.

      Dit geldt ook bij een treinoverstap naar een andere vervoerder, zoals van NS naar bijvoorbeeld Arriva.
      Voor meer informatie bekijk onze animatie.

    • Hoe vraag ik geld terug bij treinvertraging?

      Heb je vertraging gehad met de NS? Dan kun je eenvoudig geld terugvragen met dit formulier. De NS neemt dan contact met je op. Het bedrag dat je terugkrijgt is een compensatie voor het ongemak en afhankelijk van de duur van de vertraging. Voor binnenlandse reizen en reizen met de Intercity direct zijn verschillende regelingen. Meer informatie over de voorwaarden, uitbetaling en hoogte van je vergoeding vind je hier. Let op: alleen jij kunt geld terugvragen als je treinvertraging hebt gehad.

    • Waarom wordt er saldo afgeschreven als ik in- en uitcheck?

      De functie ‘automatisch opladen’ is op je mobiliteitskaart van Cardz geactiveerd. Dat betekent als je saldo onder het minimale reissaldo komt, dat wij automatisch nieuw saldo op je mobiliteitskaart laden. Je kunt dus in- en uitchecken zonder je druk te maken om je saldo. Vervolgens worden de gemaakte kosten van je reis bij je werkgever in rekening gebracht.

    • Is het toegestaan om zelf saldo of producten op je mobiliteitskaart te laden?

      Nee, dit is niet toegestaan. Jouw mobiliteitskaart laadt automatisch op. Ook wanneer je privéreizen wilt maken, is het niet toegestaan om zelf saldo op je kaart te laden. Wanneer je dit wel doet, is een teruggave helaas niet mogelijk.

    • Ik zie een “niet complete” OV-rit in MijnCardz-omgeving. Wat is dat?

      Het kan zijn dat je een niet complete OV-rit in jouw Mijn Cardz-omgeving ziet. In sommige gevallen wordt de informatie nog aangevuld door de vervoerder. Dit gebeurt vanzelf, je hoeft dan niets te doen.
      In andere gevallen gebeurt dit wanneer je bent vergeten uit te checken of niet hebt ingecheckt. Hoe je het teveel betaalde saldo kunt terugvragen lees je hier:

      Hoe dat werkt?
      1. Ga naar uitcheckgemist.nl;
      2. Vul je 16-cijferige kaartnummer en de geldigheidsdatum in;
      3. Vink aan dat jij de rechtmatige eigenaar bent van deze mobiliteitskaart en geef hiermee toestemming voor het tonen van ritten waarbij je niet bent uitgecheckt;
      4. Er verschijnt een overzicht met jouw incomplete reizen;
      5. Volg de stappen op het scherm en completeer de aanvraag;
      6. Het teveel betaalde saldo is al voor je klaargezet, je hoeft het alleen nog maar op te halen bij een NS-automaat of ander ov-servicepunt.

      Ophalen saldo – Dat werkt als volgt:
      1. Ga naar een NS-automaat op een NS-station of een ander OV-servicepunt. Klik hier om een OV-servicepunt bij jou in de buurt te zoeken;
      2. Houd je mobiliteitskaart voor de kaartlezer;
      3. Druk op “Bestelling ophalen”;
      4. Druk rechtsboven op “Akkoord”;
      5. Houd je mobiliteitskaart weer voor de kaartlezer van de automaat om het saldo te activeren;
      6. Het saldo is op je mobiliteitskaart teruggestort.

  • Parkeren
    • Hoe kan ik straatparkeren met Cardz?

      Om te kunnen straatparkeren heb je de Yellowbrick-app nodig. Download de app en meld je aan. Meer informatie over straatparkeren vind je op de pagina voor parkeren in het overzicht van het mobiliteitsaanbod op deze website.

    • Hoe werkt P+R parkeren?

      Op de achterkant van jouw mobiliteitskaart van Cardz zit een magneetstrip waarmee je kunt parkeren op P+R-terreinen. Steek de kaart in de kaartlezer met de magneetstrip naar beneden. Zo kun je het parkeerterrein zowel op- als uitrijden.
      De parkeertijd wordt tijdens het in- en uitrijden via de mobiliteitskaart automatisch geregistreerd en de parkeerkosten worden vervolgens aan de werkgever gefactureerd.
      Meer informatie over P+R parkeren vind je onder parkeren in het mobiliteitsaanbod op deze website.

    • Wat zijn de kosten van P+R Parkeren?

      Als je parkeert op een P+R terrein zijn er twee tarieven mogelijk:
      1. Het standaard (dag)tarief;
      2. Het NS (dag)tarief.

      Het NS (dag)tarief wordt gebruikt als je, op de dag van parkeren, in- en uitgecheckt bent bij de NS. Met het NS (dag)tarief ontvang je korting op het standaard (dag)tarief.
      Volg onderstaande stappen om deze korting toegewezen te krijgen:

      Houd bij het uitrijden eerst uw Radiuz-kaart voor de kaartlezer van de uitrijdterminal. Het systeem controleert of je die dag met NS gereisd hebt.
      Steek vervolgens je Radiuz-kaart waarmee je bent ingereden in de kaartlezer.
      De slagboom gaat open en je kunt uitrijden.

  • Tanken
  • Elektrisch laden
    • Hoe kan ik mijn auto elektrisch opladen?

      Ga naar een elektrisch laadpunt en houd je mobiliteitskaart voor de lezer. Vervolgens kan je de laadkabel met je auto verbinden. Meer informatie over elektrisch laden vind je onder mobiliteitsaanbod – EV-laden

    • Waar kan ik mijn auto elektrisch opladen?

      Met je mobiliteitskaart van Cardz kun je je auto bij alle publieke/openbare laadpunten en Fastned opladen. Een overzicht van alle oplaadpunten vind je op oplaadpunten.nl.

hoe werkt het?

Openbaar vervoer

OV Fiets

Deelauto

Tanken

Parkeren

EV-Laden

Taxi

Contactformulier