Door de huidige maatregelen kan het zijn dat de kaartverzending enige vertraging oploopt. Ons service team staat je bij voorkeur per email te woord.

support

Onderstaand tref je antwoorden op de meestgestelde vragen aan. Kom je er zelf niet uit? Neem dan contact met ons op via service@radiuz.nl of bel op werkdagen tussen 08:30-17:30 naar +31 (0)30 30 40 641. We helpen je graag.

Algemeen gebruik

Nee, wij hebben de kaart al voor je geactiveerd. Je kunt er direct mee reizen, daarnaast staat er altijd voldoende saldo op.

Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Laat dit zo snel mogelijk aan ons service team weten via één van de volgende contactmogelijkheden: stuur een e-mail naar service@radiuz.nl, vul het contactformulier in of bel +31 (0)30 30 406 41. Onze collega’s van ons service team helpen je graag verder.

In overleg met de werkgever hebben we één of meerdere diensten geactiveerd op je mobiliteitskaart. Heb je vragen over de afspraken die met je werkgever gemaakt zijn? Neem hierover dan contact op met je werkgever.

Dat kan gebeuren! Laat dit dan zo snel mogelijk aan ons weten, zodat we een nieuwe kaart naar je kunnen sturen. Dit kan via +31 (0)30 3040 641 of via het contactformulier. Overleg met je werkgever hoe je in de tussentijd kan reizen.

Het aanvragen van een nieuw wachtwoord is heel eenvoudig. Ga naar het inlogscherm van je persoonlijke MijnOmgeving, vul je e-mailadres in en klik op wachtwoord vergeten. Vervolgens krijg je een email waarmee je je wachtwoord kunt resetten. Let op: alleen jij kunt een nieuw wachtwoord aanvragen.

In je persoonlijke MijnOmgeving kan je een aantal gegevens wijzigen. Lukt dit niet? Neem dan contact op met ons service team via +31 (0)30 3040 641 of stuur een e-mail naar service@radiuz.nl. Wij wijzigen het graag voor je.

Wij verzoeken jou om je mobiliteitskaart gratis terug te sturen naar:

Radiuz
Antwoordnummer 56544
3506 WB Utrecht

Let op: graag de kaart niet door te knippen.

OV-gebruik

Ben je in het openbaar vervoer vergeten uit te checken met je mobiliteitskaart? Ga dan naar www.uitcheckgemist.nl.

Vul je gegevens in en doorloop de stappen op de website om een te veel betaald bedrag terug te krijgen.

De mobiliteitskaart werkt hetzelfde als een OV-chipkaart. Check in aan het begin van je reis door je mobiliteitskaart bij de kaartlezer van de vervoerder te houden. Aan het einde van je reis check je op dezelfde manier uit. De kaartlezer piept als bevestiging dat jouw kaart is gelezen. Daarnaast zie je in het scherm of je in- of uitgecheckt bent.

Let op: reis je op jouw traject met verschillende vervoerders? Dan moet je bij de overstap eerst uit- en dan weer inchecken.

Dat werkt als volgt: Je reist met de trein van A naar B. Daar stap je over op bus naar C.
1. Je checkt op treinstation A in met je mobiliteitskaart;
2. Je checkt op treinstation B uit;
3. Je checkt in de bus opnieuw in;
4. Je checkt in de bus op eindbestemming C opnieuw uit.

Dit geldt ook bij een trein-overstap naar een andere vervoerder, zoals van NS naar bijvoorbeeld Arriva.

De functie ‘automatisch opladen’ is op je mobiliteitskaart geactiveerd. Dat betekent als je saldo onder het minimale reissaldo komt, dat wij automatisch nieuw saldo op je mobiliteitskaart laden. Je kunt dus in- en uitchecken zonder je druk te maken om je saldo. Vervolgens worden de gemaakte kosten van je reis bij je werkgever in rekening gebracht.

Nee, dit is niet toegestaan. Jouw mobiliteitskaart laadt automatisch op. Ook wanneer je privéreizen wilt maken, is het niet toegestaan om zelf saldo op je kaart te laden. Wanneer je dit wel doet, is een teruggave helaas niet mogelijk.

De kans is groot dat je bent vergeten uit te checken. Ga naar www.uitcheckgemist.nl.

Vul je gegevens in en doorloop de stappen op de website om een te veel betaald bedrag terug te krijgen.

Parkeren

Volg de onderstaande stappen om gebruik te kunnen maken van de Yellowbrick app. Als je in het verleden al gebruik hebt gemaakt van Yellowbrick met hetzelfde telefoonnummer, dien je je eerst telefonisch af te melden. Neem hiervoor contact op met de klantenservice van Yellowbrick: 0900- 2006999. Daarna kun je je aanmelding opnieuw afronden.

Stappenplan Yellowbrick:

  1. Installeer de Yellowbrick app en klik op de knop “Inloggen”
  2. Klik op “Wachtwoord vergeten”
  3. Voer je telefoonnummer in op de plek waar om het klantnummer wordt gevraagd (0612345678 of 0031612345678)
  4. Klik op de button “Wachtwoord opvragen”
  5. Je ontvangt vervolgens een sms met daarin het wachtwoord
  6. Je kunt nu inloggen op de Yellowbrick app met je klantnummer (mobiele nummer) en het per sms gestuurde wachtwoord.

Volg onderstaande stappen om te parkeren met Yellowbrick:

  1. Open de Yellowbrick-app
  2. Kies de zone code waar je staat geparkeerd (deze vind je op de dichtstbijzijnde parkeermeter)
  3. Controleer je kenteken
  4. Klik op “start parkeren”

Wegrijden

  1. Open de Yellowbrick-app
  2. Klik op “stoppen”
  3. Je ziet een overzicht van de parkeertijd en de kosten

Je kan met je mobiliteitskaart alleen gebruik maken van parkeergarages en P+R terreinen van Q-Park.

Inrijden: Steek je mobiliteitskaart in de opening voor betaalkaarten. Volg de aanwijzingen op het scherm. De slagboom gaat open en je kunt parkeren. Je mobiliteitskaart fungeert als parkeerkaart.
Uitrijden: Steek je mobiliteitskaart in de opening voor de betaalkaart. Q-Park registreert jouw parkeertijd. Neem je kaart uit. De slagboom gaat open en je kunt uitrijden.

Een overzicht van alle Q-park garages en P+R terreinen vind je hier.

De mobiliteitskaart bedient alle Q-park garages inclusief de Q-Park P+R locaties nabij NS-stations.

Tanken

Ja, met onze mobiliteitskaart kun je bij alle tankstations in Nederland tanken.

Je kunt je pincode in de MijnOmgeving terugvinden of contact opnemen met ons serviceteam via +31 (0)30 3040 641.

Mocht je recentelijk een nieuwe mobiliteitskaart hebben ontvangen dan is je pincode gewijzigd. Kijk in de MijnOmgeving om je nieuwe pincode te vinden.

Soms herkent een betaalautomaat de chip van de mobiliteitskaart als contactloze pinpas en geeft daardoor een foutmelding. Dit kan worden voorkomen door vóór het pinnen op de gele correctietoets te drukken en daarna met de magneetstrip te betalen.

Elektrisch laden

Ga naar een elektrisch laadpunt en houd je mobiliteitskaart voor de lezer. Vervolgens kan je de laadkabel met je auto verbinden. Meer informatie over elektrisch laden vind je onder mobiliteitsaanbod – EV-laden

Met je mobiliteitskaart kun je je auto bij alle publieke/openbare laadpunten en Fastned opladen. Een overzicht van alle oplaadpunten vind je op oplaadpunten.nl.

Auto huren

Voor  het huren van een auto maken we gebruik van Greenwheels. Om een auto te kunnen reserveren moet je eerst een account aanmaken. Dit doe je zo:

  • Je ontvangt zodra je mobiliteitskaart is aangevraagd een e-mail met een activatielink voor Greenwheels. Deze link is 24 uur geldig. Activeer de link volgens de instructies. Als je alle stappen hebt gevolgd, is je account gekoppeld en kun je een auto reserveren met de Greenwheels-app.
  • Als je activatielink is verlopen, neem je contact op met de Service Desk. We zorgen dan dat je een nieuwe link ontvangt.
  1. Open de Greenwheels auto door je pas tegen de kaartlezer achter de voorruit te houden, of gebruik de app.
  2. Pak vervolgens de boardcomputer uit het dashboardkastje en voer je pincode in. Trek de sleutel uit de boardcomputer en start de auto. Check voor het starten altijd of je auto schoon en schadevrij is.
  3. Sluit de auto af (als je een tussenstop maakt). Laat waardevolle spullen nooit achter. Na afloop van je rit zet je de auto terug op de originele parkeerplaats.

Na afloop hoef je geen parkeergeld te betalen, want iedere auto heeft zijn eigen parkeerplaats. Bij een tussenstop is dit wel nodig. Sluit de auto af door de contactsleutel in de boardcomputer te steken en door je Greenwheels pas tegen de kaartlezer achter de voorruit te houden of de app te gebruiken.

Als het goed is heb je jouw eigen pincode gekozen tijdens het activeren van jouw Greenwheels-account.

Ben je jouw pincode vergeten? Neem dan contact op met de klantenservice van Greenwheels via 088-2100100.

Taxi gebruik

Je ontvangt van ons per email een activatiemail voor UBER.

Bestaande gebruiker

  1. Klik op de link en kies voor de optie “bestaande reiziger”.
  2. Als je een bestaande reiziger bent, log je in met jouw bestaande inloggegevens van UBER.
  3. Je ontvangt een verificatiecode per sms of e-mail (bij keuze inloggen met emailadres)
  4. Download de app op je telefoon en log in.
  5. Om jouw taxiritten te betalen met de Radiuz Pas moet je de kaart nog koppelen aan jouw Uber-account. Daarvoor ga je in de Uber-app naar “profile and payment” in het menu en kies  je voor Radiuz.
  6. Je kaart is nu gekoppeld en je kunt taxiritten reserveren met Uber.

Nieuwe gebruiker

  1. Klik op de link en kies voor de optie “nieuwe reiziger”.
  2. Als je een nieuwe reiziger bent, vult je jouw gegevens in voor het aanmaken van een nieuw account.
  3. Je ontvangt een verificatiecode per sms of e-mail (bij keuze inloggen met emailadres)
  4. Download de app op je telefoon en log in.
  5. Je kaart is nu gekoppeld en je kunt taxiritten reserveren met Uber.
  1. In steden waar Uber actief is, kun je een rit aanvragen door middel van de app.

    1. Open de UBER-app op je telefoon
    2. Geef de locatie op waar je heen wilt
    3. Kies de UBER waar je gebruik van wilt maken
    4. Je aanvraag wordt verzonden naar een chauffeur-partner in de buurt. Wanneer een chauffeur-partner je ritaanvraag accepteert, wordt in de app vermeld hoe lang het ongeveer zal duren voordat de chauffeur-partner aankomt op je ophaallocatie. De app geeft ook een melding wanneer de chauffeur-partner bijna bij de ophaallocatie is.
    5. Nadat je een rit hebt aangevraagd, krijg je in de app de naam van de partner-chauffeur, het voertuigtype en het kentekenplaatnummer te zien, zodat je zeker weet dat je in het juiste voertuig stapt. Controleer nadat je in het voertuig bent gestapt of je de gewenste bestemming hebt ingevoerd in de app. Chauffeur-partners gebruiken hun Uber-app om je ritgegevens te controleren. Als je voorkeur hebt voor een bepaalde route, kun je dat aan de chauffeur-partner laten weten.
    6. Wanneer je aankomt op je bestemming, eindigt je rit. Je ritprijs wordt automatisch berekend en betaald middels de betaalwijze die is gekoppeld aan je Uber-account.

OV Fiets

Zodra je jouw mobiliteitskaart hebt ontvangen, kan je gebruik maken van een OV-fiets.

Op de website van NS zie je alle locaties waar en hoe je een OV-fiets kan huren.

stel ons je vraag