Radiuz vol gas naar 50.000 kaarthouders

Radiuz zet grote stappen. Afgelopen jaar is het aantal kaarthouders vertienvoudigd. De omzet en het team groeien in dezelfde vaart mee. Een mooi voorbeeld van start-up naar scale-up. Hoe is dat gelukt?

 

 

‘Noeste arbeid, aan de bomen schudden en een sterke focus op het converteren van kansen in de mobiliteitsmarkt’, antwoordt CEO Victor van den Berg zonder twijfel. Hij geeft aan dat de zaken in een stroomversnelling zijn geraakt sinds juni 2016, toen Radiuz onderdeel werd van de divisie Smart Mobility van AutoBinck Group. Het aantal kaarthouders is vanaf dat moment vertienvoudigd van 1.500 naar 15.000. Het team groeide mee en bestaat nu uit 25 medewerkers.

 

Ambitieuze doelstelling

Die groei van omzet en teamsamenstelling gaat vol gas door. De ambitie van 50.000 kaarthouders in 2018 is zeker mogelijk. ‘Dit is haalbaar als ik kijk waarmee we op dit moment bezig zijn’, zegt Van den Berg. ‘We komen met de producten Cardz en Labelz. Cardz is een mobiliteitsoplossing waarmee we inzetten op de grotere werkgevers met meer dan 200 medewerkers in de randstad. Met Labelz mikken we op partners met een trusted base aan klanten en eindgebruikers. Hierbij gaat het meer om hoe wij mobiliteitsdiensten kunnen bieden en verbreden voor klanten van onze partners. Zoals bijvoorbeeld MultiTankcard die eenvoudig en snel een eigen mobiliteitspropositie kan lanceren, onder eigen naam met eigen inhoud en in eigen huisstijl. Daarnaast werken we hard aan het opschalen van ons IT-platform, zowel wat betreft improvement als innovation. We maken het autonoom geschikt voor 150.000 kaarthouders, een voorschot op de toekomst.’

Van start-up naar scale-up

Radiuz is een mooi voorbeeld van start-up naar scale-up. Een start-up die goed aanvoelt wat er leeft in de markt en daar op inspeelt. Die kan inschatten aan welke vormen van mobiliteit medewerkers en bedrijven behoefte hebben en die weet te vertalen naar slimme mobiliteitsoplossingen.

 

Learnings van bootcamp

Van den Berg: ‘Converteren van kansen zit in ons DNA. Samen zoeken naar mogelijkheden binnen een team dat bestaat uit een mooie mix aan medewerkers, zowel in leeftijd, kennis als ervaring. Een innovatief team met mensen die elkaar aanvullen. Wat dat betreft hebben de learnings van de, door AutoBinck vorig jaar gehouden, bootcamp ons veel geholpen. We halen meer uit onze eigen organisatie. Zo zijn we in staat om kansen te identificeren en tastbare concepten gevalideerd vorm te geven. Door innovatieve ideeën te verankeren, bouwen we kansen uit tot business.’

 

Door de bootcamp heeft Radiuz delen van de lean start-up methodiek ingevoerd. ‘Aan het begin van de werkdag klappen we niet allemaal meteen onze laptop open, maar hebben we een daily stand-up. Iedereen deelt de uitdagingen voor de volgende 24 uur en plakt deze met post-its op de muur. Er ontstaat dan conversatie en het gevoel van samenwerking wordt versterkt.’

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Download onze gratis whitepaper

Krijg inzicht in de  aantrekkelijke kostenbesparing die je door een slimmer mobiliteitsbeleid kunt realiseren.
  • Het belang van data
  • Bespaar op kosten
  • Top 4 invloedrijke veranderingen
  • Mobiliteitsbeleid in de praktijk