Bespaar op reiskosten

Stilstaan kost ook geld

De Coronacrisis heeft invloed op iedere organisatie, niet alleen op de core business maar ook op andere processen. Een onderdeel waar je wellicht niet direct aan denkt is het mobiliteitsbeleid. Nu medewerkers gevraagd worden zo veel mogelijk thuis te werken, maken veel organisaties onnodige reiskosten.

Thuiswerken in plaats van naar kantoor gaan en het voeren van conference calls in plaats van fysieke klantbezoeken wordt de komende periode de nieuwe standaard voor jouw (ambulante) medewerkers. Deze situatie heeft acuut gevolgen voor de mobiliteitsbehoefte van jouw medewerkers. Door direct actie te ondernemen beperk je zoveel mogelijk de financiële gevolgen hiervan.


Vaste reiskosten

Veel organisaties hebben abonnementen of vaste reiskostenvergoedingen voor hun medewerkers om daarmee het woon-werk verkeer en/of zakelijke reizen af te leggen. Deze kosten lopen op dit moment gewoon door, zonder dat je medewerkers reizen. Niet alleen in deze tijd zijn dit onnodige kosten, maar ook zonder een ingrijpende gebeurtenis als het Corona virus worden onnodige doorlopende reiskosten gemaakt.

Een aantal van deze momenten zijn:

  • de vijf weken dat een fulltimer met vakantie is.
  • de gemiddelde zes dagen dat men ziek is in een jaar.
  • de zes feestdagen die in 2020 op een werkdag vallen.
  • eventuele thuiswerkdagen.

De volgende maatregelen kan jouw organisatie nemen om minder (vaste) reiskosten te hebben:

  1. Kijk kritisch naar de toekenningscriteria van zowel functionele- als arbeidsvoorwaardelijke auto’s. Er zijn tegenwoordig immers veel goed(koper)e alternatieve mobiliteitsoplossingen.
  2. Check alle OV abonnementen. Reizen op rekening is in vrijwel alle gevallen goedkoper dan een abonnement of trajectkaart.

Benieuwd hoe jouw organisatie reiskosten kan besparen?

Onze consultants helpen je graag. Bel ons op 030 30 40 641 om te bespreken hoe jouw organisatie onnodige reiskosten kan beperken.

Overstapservice

Wij ondersteunen je bij het stopzetten van je lopende reisabonnementen. Daarnaast zorgen wij ervoor dat de implementatie van onze pay-per-use oplossing soepel verloopt zodat je medewerkers snel en makkelijk weer kunnen reizen en dat jouw organisatie alléén betaalt voor het gebruik. De overstapservice is natuurlijk niet verplicht, je kan het ook zelf regelen.

Binnen no-time geregeld

Nu er weinig tot niet gereisd wordt door je medewerkers is het de beste tijd om over te stappen naar een andere reisoplossing. Binnen vijf werkdagen kunnen wij de Radiuz pas toesturen naar je medewerkers, ruim voordat zij weer op reis kunnen is het ingeregeld.

Benieuwd hoe jouw organisatie kosten kan besparen?

Vul onderstaand formulier in en we nemen contact met je op.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Waarom kiezen voor Radiuz?

  • Wij zijn onafhankelijk.
  •  Wij werken met één platform.
  • Wij hebben in-house development.
  • Wij zijn onderdeel van AutoBinck Group.