Samen sterk in zakelijke mobiliteit

17 november 2016

Waar wordt de klant blij van? Dat is de belangrijkste vraag bij het ontwikkelen van nieuwe diensten. En natuurlijk stellen we deze vraag ook geregeld aan de werkgever zelf. Deze keer gingen Business Lease, een oude rot in het leasevak, en Radiuz, de jonge hond in zakelijke mobiliteit, in gesprek met een aantal grote klanten waaronder Atos en Equens.

 

De complexe werkelijkheid

Hoe graag bedrijven ook willen, het is niet altijd makkelijk om het mobiliteitsbeleid te veranderen. Medewerkers zijn gewend aan bestaande regelingen en er zijn vaak oude privileges die niet altijd meer passen bij deze tijd. Een tijd waarin de CO2-uitstoot omlaag moet, mensen vaker thuis werken en de leaseauto lang niet altijd de beste manier van reizen is. Morrelen aan het oude beleid levert weerstand op. Zeker als medewerkers niet weten wat het nieuwe beleid voor hen betekent.

 

“Maak van de revolutie een evolutie. Bied een nieuwe mobiliteitsregeling aan en laat de oude regeling bestaan. Laat de werknemer maar kiezen.”

 

Van revolutie naar evolutie

De oplossing ligt in keuzevrijheid. Of zoals Jaap van Daalen, van ROI fleet, zegt: “Maak van de revolutie een evolutie. Bied een nieuwe mobiliteitsregeling aan en laat de oude regeling bestaan. Laat de werknemer maar kiezen.” Flexibiliteit die Radiuz kan bieden. Victor van den Berg vult hier op aan: “Bedrijven kunnen ook starten met een pilot van honderd medewerkers. Als het succesvol is, dan wordt het makkelijker om het nieuwe beleid te laten landen in de hele organisatie. Radiuz kan die flexibiliteit bieden.”

 

Samenwerking

En nu die hamvraag: waar wordt de klant blij van? De werkgevers hadden drie wensen. De basis ligt in een prettige samenwerking. Het met elkaar regelen. En vooral ook veel werk uit handen nemen door de administratie voor de werkgever te regelen. Tot slot: bedrijven willen graag één aanspreekpunt voor alle vormen van vervoer. Dat is precies waar Business Lease en Radiuz elkaar in willen versterken. Om het bedrijven zo makkelijk mogelijk te maken. De werkelijkheid is al complex genoeg.

Met dank aan de bijdrage van Frank Winnubst (Atos), Henk Pel (Equens), Jaap van Daalen (ROI fleet), Nicole de Lange (Parfums Christian Dior), Mohammed Jaber (Balance).